čtvrtek 7. prosince 2023

Adventní kalendář - 7. prosince 2023

 Adventní kalendář

7. prosince 2023

Padá sníh

 

Napadl sníh - tak šup honem ven - taťka a Lilli na sněhu

 

 Svetr pro taťku - moje práce. Můj první pletený raglán.

Oranžový svetr pro Lilli - pletla moje kamarádka Adélka




Hledala jsem taťkovo čepici - někde jsem jí ztratila.
Možná jí najdu na jaře v trávníku, ach jo. 

 
........................................................... 
.................................
............
 
 
Kolik - tolik  - moje oblíbené vánoční pečivo

10 dkg hladké mouky
10 dkg cukru moučka
10 dkg másla
10 dkg mletých vlašských ořechů

1. Vypracujeme těsto, zabalíme do potravinářské folie a necháme uležet alespoň jeden den.
    Pozor, pokud jsou ořechy čerstvé - tak dáme trochu méně másla. Jinak se bude těsto
    moc lepit. 
2. Druhý den budeme těsto vyvalovat - na vyvalování používám potravinářskou folii. Dám těsto mezi dva kusy potravinářské folie a vyvaluji těsto.
3. Vykrojené kousky pečiva pomocí nože položím na plech (vyložený pečícím papírem)
4. Pečeme na 180°C tak asi 10-12 minut. Pozor - placičky se trochu roztečou - takže je  
    dávat trochu více od sebe.
5. Upečené slepujeme rybízovou marmeládou - a zdobíme čokoládou a kouskem ořechu. Fotka z Pinterestu, já tolik čokolády nedávám - můj žlučník je hajzl, ten nemá rád čokoládu.
 
 
Pokračování zítra
Přeji krásný den
Vaše babi Věrka

1 komentář:

  1. Věruško panenky mají super svetry, jsou na zimu připravené, sluší jim to. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat