pátek 1. prosince 2023

Adventní kalendář - 1. prosince 2023

 Adventní kalendář

1. prosince 2023


 A máme tady zase Vánoce
 
Pohled do "obývacího pokoje" nám ukazuje jak to u naší rodinky vypadá
-------
zatím je tu ještě tak trochu nepořádek 

 
Musím se pochlubit - letos jsem udělala pár nových pokojíčků
a tohle je jeden z nich


Pohled na rozbordelený obývací pokoj - okno je nové


mám nový gauč - vyrobila Naďa
a obraz nad gaučem - moje práce

                       Na úklid obýváku se chystá mamka, Alex a Lilli

kýbl, hadr na podlahu, koště a mop už mají nachystaný

...........................................

.............................

.............

Letos jsem si pro Vás připravila takovou lahůdku 

budeme péct

VÁNOČNÍ   PEČIVO

.....................................................................................................

Já toho vánočního pečiva moc neupeču - tak 2-3 druhy.  Ale moje švagrová ta je v tomto směru pracovitější. Peče 7-9 druhů. A co vy? Kolik druhů vánočního pečiva pečete VY?

Začneme zázvorkama  - prý se pečou brzy - musí se odležet - recept mám z pořadu "Co naše babičky uměly a ........

Zázvorky:   nikdy jsem je nepekla - a tak jsem je vyzkoušela

150 g cukr krupice

1 vejce

150 g polohrubé mouky

10 g zázvoru

1 čl jedlé sody + citronová kůra

Postup přípravy: 

1. Cukr, vejce a žloutky vyšleháme do pěny, zašleháme zázvor a přidáme  mouku. Já jsem přidala trochu více mouky, těsto se mi zdálo moc řídké.

2. Na vále vypracujeme hladké těsto. Plech vyložíme pečícím papírem.

3. Těsto rozválíme, vykrajujeme zázvorky a klademe na plech. Necháme přes noc schnout.

4. Ráno placičky obrátíme dolní stranou nahoru a pečeme na 180 °C asi tak 5 minut.

5. Potom zmírníme na 160 °C a dopečeme dozlatova.

 
Tak tohle jsou moje upečené zázvorky. Zvoní jak zvoneček - tak jsou tvrdé - snad změknou.

Tohle jsou fotky z Pinterestu - takové hezké je nemám, ale nevadí. 

Pokračování zítra

přeji pěkný den

Vaše babi Věrka

3 komentáře:

  1. Pěkný pokoj a sedačka je moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
  2. Věruško, moc Tě po delší době zdravím. Vytvořila jsi krásné pokojíčky, hned bych tam šla bydlet... Závorky pekla moje babička, já ne. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat