pondělí 5. června 2023

Moje cestování po Praze - 3

 Cestování po Praze - 3

 

 


 

 

Plán: nemocnice Motol, snídaně u Mc Donald, Ilusion Art Museum, nemocnice Motol, oběd, Petřín

Skutečnost: nemocnice Motol, snídaně u Mc Donald, Palác knih LUXOR, Ilusion Art Museum, nemocnice Motol, déšť, Museum of Alchemists, deštík, oběd a cesta k autu - tramvaj č. 22 Vypich

Snídaně v Mc Donald nám všem chutnala. Já jako obvykle - svačinu z domova a kafe od Mekáče. 
 
Tentokrát se mnou cestovala moje nová holčina - Barbie Looks - Heide
 
 
 
 
 
Cestou k Ilusion Art Museu jsme se stavěli
 
Palác knih LUXOR
 
LUXOR  - to je ráj pro milovníky knížek - najdete zde snad všechno. 
Jenom pár fotek:
 


 



 

 
Vitrýny - Herry Potter - a vpravo "Kámen mudrců"


Ilusion Art Museum

Hned při vtupu do Musea - vpravo- je obraz vytvořený ze starých bot

 - ten mě zaujal nejvíce.

 
 
Obraz tvoří holinky, kecky, podrážky, cvičky ....... a podrážky od tenisek tvoří kravatu
 

 

Moje krásná Heide - jako anděl s křídly 


 

 

Tento obraz je vytvořený z různých naskládaných dílků - barva bílá, šedá, zelená

 
 

 

Červeno-modrý obraz - a když se podíváte skrze červené brýle - tak vidíte obraz vpravo  

A šup do nemocnice Motol - jé a prší  - takže tak trochu změna plánu. 

Na Petřín se nepůjde - tak teda půjdeme do 

Museum of Alchemists 

Interaktivní expozice nás zavedla do atmosféry tajemného světa Rudolfínských alchymistů. Šlo se přímo do domu kde žil koncem 16. století slavný Edward Kelly. 

V přízemí nahlédnete do magické místnosti Faustova domu. Dozvíte se vše o alchymii a alchymistech a poté vás točité schodiště z 16. století dovede až na půdu: do slavné Kellyho věže a jeho laboratoře. Elixíry ze zdejších křivulí pak můžete okusit v alchymistické hospůdce Kellyxír.


                                                                       

Tak tohle je to staré dřevěné vyšlapané točité schodiště ze 16. století

po kterém kráčel i Edward Kelly. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                     V dřevěných regálech leží staré knihy a role papírů na kterých jsou napsané tajemné recepisy - asi.  

Z regálu na Vás kouká kočka, pár naložených netopírů v lahvičkách a  jiné .........                  

 

 

 

 

 

 

 

 




 Všechny skleničky a lahvičky jsou správně zaprášené - doopravdy to tvoří dojem dávné doby.







Nakonec se mi povedla fotka i s panenkou, je sice rozmazaná, ale fotka je - a to je důležité.

Půda se mi hrozně moc líbila, všechny exponáty mají krásně rozestavěné a hlavně pak perfektně zaprášené.






Samozřejmě že nesmí chybět razítko: tady je

 

A hurá na oběd - obědvalo se u

 Dům U Dvou slunců

Zde v tomto domě žil Jan Neruda - proto hostinec U dvou slunců

Oběd nám všem velice chutnal a pivo mají taky dobrý.

Vizitku nemají ale razítko jsem ukořistila.

No a protože už bylo docela pozdě - tak hurá domů. Doufám že se Vám naše cestování po Praze líbilo, mě osobně hooodně moc.

Přeji pěkný den

Vaše babi Věrka


2 komentáře:

  1. Moc se mi to cestování líbilo. Velmi mě zaujala překrásná průvodkyně a taky její barevný topík. Ten obraz z bot je neuvěřitelný, na to člověk opravdu musí mít jinou perspektivu, aby to vytvořil, to jde zcela mimo mě. No a alchymistické muzeum super, takové tajemné s tím prachem a svitkmama a křivulema...

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem ráda že se ti cestování po Praze líbí. Jestli budeš mít někdy cestu do Prahy a nebudeš honem vědět kam - tak se koukni co všechno jsem prolezla. Za půl roku pojede vnuk zase do Motola, tak uvidíme kam, kde a co navštívíme.

    OdpovědětVymazat