neděle 5. června 2022

Jak se točí med

 Jak se u nás točí med





Tak se dneska u nás točil med. 
Můj muž je včelař, já jenom tak trochu přicmrndávám. Máme 15 včelstev. 


Umyla jsem medomet, koš do medometu, síto, kýbl a nádoby na med.
Můj muž zatím vyndal rámky z úlů a šel se točit med.


Na fotce vlevo je vidět plást se zavíčkovaným medem. 
Na fotce vpravo je vidět jak se vidličkou odvíčkovává plást. 
Pokud je med zralý - tak včely med zavíčkují - potáhnou voskem.
Pokud chceme med vytočit z plástů musíme vosk odstranit - speciální vidličkou.


Na fotce vlevo už je vidět vosk po odvíčkování plástu. My tomu říkáme žvíkačka.
Vosk s medem se dá žvýkat - med sníme a vosk se znovu použije.
Na fotce vpravo je vidět vytočený plást - takže už bez medu.


Vpravo medomet - koš na plásty a jeden vložený plást.
Vlevo koš bez plástu medu ale s krásnou On Location Monte Carlo.
Fotka sice nic moc - ale přece jenom.


Tady už je vidět jak teče med z medometu do kýble. 
Na hladině ještě plavou zbytky vosku. Tento med se lije přes síto do zásobníků na med.
Hustota medu se měří refraktometrem. 
Český med by měl obsahovat nejvýše 18 % vody.


Vlevo je vidět síto přes které se filtruje med s voskem.
Vpravo jsou vidět nádoby kde se med skladuje a než se plní do sklenic.
 

Můj muž dostal dokonce i Zlatou medaili a Certifikáty.


Vnučka Štěpánka a její včelky - obrázek je z doby kdy chodila do školky. 



Naše pracovité včelky


Tady je vidět že včelaření není jenom o sladkém medu, ale holky se taky někdy splaší a rojí se. 


Včely se rojíííí.
Tohle není špatná fotka - ale ty černé tečky na obloze - tak to jsou včely.
A můj muž hledá dole před úlem včelí matku.

Přeji pěkný den
Vaše babička Věrka

 


1 komentář: