pátek 18. března 2022

Špenát z kadeřávku zeleného

Kadeřávek zelený

 - jako špenát -



Něco pro zahrádkáře. 

Kadeřávek zelený 
Tak mám na zahradě poslední kousky kadeřávku zeleného
Rostlinky jsem vysadila vloni kolem 15. května, 
vyrostl, ale nic moc.  


Zato ho mám i dnes ještě na záhonku, a to je 18. března. 
Celou zimu mě zásoboval vitamínem C.
Konec kecání a jdeme vařit špenát z kadeřávku zeleného.

Recept: 4 větší listy kadeřávku zeleného
              1 - 2 stroužky česneku
              1 malá cibule
              1 hrnek mléka (150 ml)
              2 PL - polévkové lžíce polohrubé moky
              sůl dle chuti

1.  Z listů vyndáme košťál a listy nakrájíme na menší kousky.
     Vaříme v osolené vodě cca 7 minut
     Po uvaření dáme do síta a necháme okapat


 
2. Nakrájíme cibuli a česnek.  Do hrnce dáme olej a nakrájenou cibulku. Podusíme. 
    Když už máme cibulku mírně růžovou přidáme nakrájený česnek. Podusíme, ale už jenom 
    malou chvilku. Zalijeme mlékem, přidáme špenát a přiklopíme. Povaříme cca 5 minut.



3. Vezmeme si hrnek, dáme 4 lžíce vody a 2 PL (polévkové lžíce) polohrubé mouky.
    Přilijeme ke špenátu, necháme probublat. Osolíme.
    Recept není můj. V receptu bylo napsáno že máme mouku pomalu přisypávat, ale tak, aby se
    nedělaly hrudky. No jo, ale já jsem hrudky měla.  Asi nejsem, vlastně fakt nejsem zručná 
    kuchařka. Takže jsem dala mouku do vody a přilila ke špenátu.        
  

4. Kdyby byl špenát moc řídký, budeme ho ještě chvíli vařit. Ale musíme míchat, jinak se vám 
           připálí. 

Ke špenátu si dáme kousek uzeného masa, pár brambor a samozřejmě nesmí chybět trochu piva.

Přeji všem dobrou chuť.

Pěknou sobotu a neděli
Vaše babička Věrka

3 komentáře:

  1. Věruško, děkuju za prima inspiraci, špenát mám moc ráda. Kadeřávek pěstovala moje maminka. Měj hezkou sobotu. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, ale přiznávám, že jsem to nikdy nejedla. Chutná to stejně nebo aspoň podobně jako špenát?

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá to celé veľmi mňam a báječne.👌😁😎😁

    OdpovědětVymazat