pátek 21. srpna 2020

B40 Svízel povázka - Galium mollugo

B40 Svízel povázka - Galium mollugo


Svízel povázka - Galium mollugo je vytrvalá bylina.
Svízel vyraší na jaře jako jedna z prvních bylin a má vynikající chuť. Čerstvá bylina patří do zelené polévky na Zelený čtvrtek a můžete ji mlsat na každé procházce jako báječné osvěžení.


Čaj i zasyrova konzumovaná bylina aktivují ledviny a pomáhají při ekzémech a akné - i jako mast. Posilují slezinu, odstraňují píchání v boku, podporuje imunitní systém a chrání sliznice úst, rty, uši, střevo, močový měchýř a vagínu.




Galium pochází z řečtiny, kde gala znamená mléko. Tento název připomíná zvláštní vlastnost této byliny - schopnost srážet mléko.





Svízel povázka je jarní delikatesou. Mezi ostatními travinami ho snadno poznáte podle zelených listových přeslenů. Jejich svěží chuť vás mile překvapí. Vyhledejte si na louce přísady do bylinkového tvarohu, salátu nebo polévky. Možná se z vás stane i milovník svízele.


Svízel by vám ráda představila moje Terezka. Přišla ke mě sice oblečená, ale já jsem ji svlékla a upletla tyhle světle zelené šaty. Kolem krku jsem jí dala přívěšek ve tvaru jízdního kola. Má nádherné vlnité vlasy, moc se mi holka líbí.










Takhle vypadá svízel povázka když kvete. Velice ráda se pne po drátěném plotě. Když se vám dostane na oděv, tak se zachytí a jde velice špatně sundat.




Panenka: Fashionistas č. 70 - tvář Milli

Přeji pěkný zbytek dne
Vaše babička Věrka




Žádné komentáře:

Okomentovat