pátek 21. srpna 2020

B38 Kopretina řimbaba - Tanacetum parthenium

B38 Kopretina řimbaba - Tanacetum parthenium

Kopretina řimbaba obecná bývá pěstována jako okrasná a léčivá rostlina. Pěstuje se v několika kultivarech, bývají plnokvěté nebo mívají žlutavé listy. Jakmile ji máte jednou na záhonku, jen tak se jí nezbavíte. A to je dobře, protože ....


V léčitelství se bylinka používá nejčastěji ve formě nálevu. Působí proti horečce a protirevmaticky, snižuje bolest, rozšiřuje cévy, podporuje trávení a užívá se také při menstruačních bolestech.

 


A nyní POZOR!!! Bývá také lékem proti migréně, rozžvýká se a spolkne preventivně jeden a při záchvatu pět čerstvých listů. Vždycky když jdu kolem řimbaby, utrhnu lísteček a žvýkám. Lístečky jsou hrozně moc hořké. Kapičky ze řimbaby prodává SERAFIN.




Z květů se vyrábí tinktura používána jako repelent proti hmyzu a léčivá mast na hmyzí kousnutí. Jak se vyrábí repelent a mast ještě nevím, ale určitě nějaký recept najdu.




Kopretinu řimbabu by vám ráda představila moje Zdenička. Je to jedna z těch krásných Fashionistas. Přišla ke mě nahatá, takže jsem pletla - tričko. Kraťásky jsem někde našla v krabici s oblečením.




Líbí se mi její krásné hnědé oči, má fakt moc krásná kukadla.
















Panenka - Fashionistas č. 50 - tvář Neysa 2014 (jestli to nebude dobře, tak Nikky určitě poradí)


Přeji pěkný zbytek dne
Vaše babička Věrka

Žádné komentáře:

Okomentovat