středa 27. prosince 2023

Vánoce 2023 - jak se co dělá

 Jak se co dělá  ...... Vánoce 2023

 


Letos jsem zase tvořila
"Adventí kalendář- rodina"


Moje rodina: tatínek, maminka, 

Alex a Lilli

 

Vezmu papíry A4 - rozstříhám na 4 díly

a píšu si na ně: co jaký den bude moje rodina dělat.  

 

Tady vidíte papírky: vlevo = co už jsem nafotila - vpravo = co ještě musím nafotit 

 

No a potom musím vyrobit plno věcí - jak např. okno, bramborový salát ........a tak.

O  K  N  O

 
Abych vůbec mohla fotit v obýváku - musela jsem vyrobit okno

Záclony jsem už měla vyrobené, ale okno nebylo. To jsem si nechávala dělat u nás v Květince - už někdy v létě


 

 

 

Takže okno mám, karton taky - no tak začneme

1. Nejdříve jsem natřela okno na bílo

2. Otapetovala jsem karton

3. Nasadila okno


 

 

 

 

 A protože je celá část vyrobená z kartonu - tak není problém nasadit záclony

 Záclony mám natažené na drátu a připevněné špendlíkama



Letos už jsem Adventní kalendář nechtěla dělat, ale dostala jsem od panenkářky 

Mária Mary Korcek 

krásné číslice 

no tak jsem kalendář udělala. 

 

Příští rok už dělat kalendář nebudu 

hodně práce a ocenění žádné 

 

 
S K Ř Í Ň K A

Do obýváku jsem potřebovala skříňku - ale ne úplně bílou, tak jsem tak trochu zaimprovizovala

 


Skříňka má šuplíčky se srdíčkama - ale to se do obývacího pokoje fakt nehodilo. 

Vyřešila to tmavomodrá látka - zalepila jsem otvory se srdíčkem a nahoru jsem dala kus látky.

 

 

 

 

 

L  A  M  P  A

Od mojí hodné švagrové jsem dostala takovou krásnou stojací lampu a zrovna v té době jsem koupila takovou krásnou tapetu - knihovnu

Blik - cvak = udělám pánský pokoj - takže musím upravit lampu 


 

 

 

 

Tak jsem čapla ošklivou krajku + Herkules = a už jsem lampu trochu vylepšila. 

Zapomněla jsem vyfotit původní stav lampy - takže alespoň takto

 

 

 

 


 

 

A tady už je lapma v celé své kráse

docela se povedla

mě se teda líbí

 

 

 

 

 

 

K R A B I Č K A   

Měla jsem v plánu nafotit tatínka a maminku v klenotnictví. Ale protože jsem věděla že obchod "Klenotnictví" neudělám, tak jsem požádala naší panenkářku Mária Mary Korcek jestli si mohu půjčit její fotky. Ona svolila a tak jsem šla dělat krabičku na šperky. 


P O K O J   P R O   R E B E L K U

 

Jak udělat pokoj pro rebelku.

Jako přehoz jsem rozstříhala tričko s kočkou (kdysi moje tričko)

Hodila jsem na gauč zelenou vlnu (takže budou zelené polštářky)

a nad postel dám obraz 

no jo ale jaký?

No přeci "kočky" 

Alex miluje kočky

 


 

 

Lebky jsem koupila v Kik

a kostru mám z naší Květinky.

Jako záclona posloužila dlouhá silonová sukně - stejně panenkám nesluší.

 

 

 

 

 

A  M Á M E   T U   P O L O Č A S

 

 

Musím zjistit co ještě nemám udělané a co nemám nafocené.  

Nooo už toho až tolik není - ale stejně - ještě plno věcí nemám dodělaných




B R A M B O R O V Ý   S A L Á T 

To byl zase nápad - vymyslela jsem si že bude moje rodinka večeřet řízky s bramborovým salátem. No jo - řízky jsem měla koupené - ale co bramborový salát. 

Takže udělat. 

Čapla jsem takovou samotvrdnoucí hmotu a šla vyrábět salát.




Nejdříve jsem vyrobila nůž - to aby byla zelenina a salám čím krájet.
Nožík jsem měla jen příborový - takže udělat rukojeť. 

Ze samotvrdnoucí hmoty jsem vyrobila brambory, mrkev, hrášek a salám. 

Jééé a k pletacím jehlicím (teda k párátkům) jsem přidělala koncové kuličky.

Tady v míse už je vyrobený bramborový salát - ale bez majonézy.

A tady už je bramborový salát s majonézou 

- lepidlo Herkules, špetka vody a koření Kurkuma - koření dodalo majonéze barvu

 

O  B  R  A  Z  Y 

Obrázky jsem si vytiskla na tiskárně a hezky růčo-fůčo vybarvila 

pastelkama a fixama


P Ř E D V Á N O Č N Í   V Y T V Á Ř E N Í

v knihovně


Vyrobila jsem si krásnou vánoční ozdobu pro sebe a samozřejmě 

i pro moje panenky

Doufám že se Vám moje povídání líbilo a navedla jsem Vás alespoň trochu 

na tvoření pro naše panenky.

Přeji pěkný den

Vaše babi Věrka

 

Žádné komentáře:

Okomentovat