úterý 6. října 2020

Ostropestřec mariánský

B47  Ostropestřec mariánský - Silybum marianum 

Ostropestřec mariánský - je jednoletá bylina. Má blahodárné účinky na játra.  

 



Drcený ostropestřec má neutrální, nepříliš výraznou chuť. 

Pozmánka pisatele: má hnusnou chuť. 

 Drť v ústech důkladně promíchejte se slinami (kvůli

 rychlejšímu strávení a distribuci prospěšných látek, sliny

 obsahují trávicí enzymy). Pro usnadnění polykání průběžně

 zapíjejte dostatečným množstvím vody. 


Ostropestřec by Vám ráda představila moje fešanda Slávka. Oblečení je moje výroba. 



Z plodů ostropestřce se může vařit čaj. Důležité je, aby plody byly roztlučené, tím se umožní vyluhování léčivých látek. Lepší je plody roztlučeného ostropestřce konzumovat za studena, jelikož účinná látka se zalitím horkou vodou či varem z velké části zničí. 
Já přidávám drcená semena do jogurtu, tvarohu, ovesných vloček. 


Ostropestřec jsem si vypěstovala sama ze semínek. Listy jsou špičaté a hooodně moc

 píchají. Ještě mě čeká další práce - oddělit semínka od bílého chmíří. 

Dohledat na Wikipedii 


Panenka: Barbie BMR 1959 AA Doll Long Braids - Made To Move

Přeji pěkný den

Vaše babička Věrka


7 komentářů:

  1. Tedy nevím, jestli bych ostropestřec spolkla, když má hnusnou chuť. I když je tak zdravý. Před lety jsem si na trzích koupila sirup z rakytníku. Chtěla jsem udělat něco pro imunitu, ale sirup byl šíleně kyselý a po pár pokusech jsem to vzdala. -)
    Slávce to moc sluší. Snad nebude vadit, když se budu inspirovat. Od koho jsou kraťasy?

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko fakt má hnusnou chuť. Ale když lžičku namletého rozmícháš ve vodě a spolkneš, tak se to dá.
    Kraťasy jsem dostala a už ani nevím od koho. Jsou moc hezké. Klidně se můžeš inspirovat, budu jenom ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle "kvítko" znám, ale nepěstuju. Svého času jsem pila čaj, drcený dávala do smoothie, samotné mi to nejede 😉
    Slavce to moc sluší, je jak růže mezi bodláčím 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Ano máš pravdu, semínka nejsou dobrá - dát lžičku semínek do skleničky vody a vypít. Pak se to tak nějak dá. Letos jsem pěstovala poprvé.
    Krásné přirovnání - ano, je jako růže mezi bodláčím.

    OdpovědětVymazat
  5. Ja ho poznám z videnia, keď rástol i u nás v záhrade. Len nikdy sme s ním nič nerobili.
    Tvoja BMR kráska Slávka je kočka v oboch outfitoch. Viac sa mi páči v červenom s modrými šortkami.😊

    OdpovědětVymazat
  6. Super fotečky a k tomu zajímavé počteníčko:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé BMR Mbili z první vlny, ta je prostě nádherná. Rostlina je to moc zajímavá, ale užívání bych asi nedala.

    OdpovědětVymazat