sobota 25. prosince 2021

Adventní kalendář - jak jsem výtvářela, fotila ....

Adventní kalendář 2021

Jak jsem vytvářela, fotila a to všechno okolo

.............

........

Vloni jsem dělala Adventní kalendář s vánočníma stromečkama 

Letos - Vánoční pohlednice 

Ale kde vzít Vánoční pohlednice. 

Od mojí švagrové jsem si půjčila její vánoční pohlednice a dva velké albumy plné pohlednic malované ústy a nohama. 


Rozdělila jsem pohlednice do skupin a fotila a fotila. 

Dva velké albumy plné krásných pohlednic malované ústy a nohama. 



A co dál? Vyfotit jednu panenku která by ukázala několik krásných Vánočních pohlednic? 
To se mi nelíbilo. Vytvořím tedy malou rodinku. No jo, ale malé panenky nemám. 
Tak udělám rodinu se dvěma dospělýma dětma, 2 dcery.  
Na každý papírek jsem si napsala co bude moje rodinka dělat, jak bude vypadat scénka. 


Dále jsem si udělala seznam věcí které musím vyrobit. A v ten okamžik to začalo být zajímavé.
Jak vyrobit, kde vzít materiál, jak to dopadne.

ALBUM


Tohle jsou vlastně skutečné pohlednice zmenšené a vybarvené podle skutečných velkých 
pohlednic. 


Listy do albumu jsem našila bílou nití, to nebylo hezké. Tak jsem nakonec zvolila červenou bavlnku.



ADVENTNÍ  VĚNCE

Moje adventní věnce, piplačka,  ale jsou moc hezké. 
Teda mě se líbí






OBRAZ  -  NAD POSTELE 

Potřebovala jsem vyrobit obraz nad manželské postele. Původně jsem chtěla udělat oválný obraz - Madona s dítětem - takový co měla moje babička. Ale bohužel nikde jsem žádnou takovou fotku nenašla. Na poslední chvíli jsem dostala tuto krásnou pohlednici, ale nechtěla jsem ji rozstříhat. Takže nakonec jsem vyrobila obraz takto:


Vzala jsem kus tapety - touto tapetou mám vytapetovaný pokojík. Rozměřila, rozstříhala, ohnula rohy, přilepila, otočila, udělala rám obrazu, rám ozdobila, dala pod rám fotografii a obraz nad postele byl hotový. 




ZÁSTĚRA

Jednu zástěru mám, bílou. Ale kde vzít ještě honem dvě zástěry a nemuset je šít?
Dostala jsem samolepící tapetu, namalovala na ni zástěru, vystřihla, sloupla a nalepila kus látky. Papírová tapeta by nevydržela a roztrhala by se. Přišila jsem kaloun a zástěry jsou hotové. 



OBLEČENÍ 

Nerada šiju, ale když to musí být, tak taky někdy něco ušiju. Tady je oblečení které jsem ušila. 
Použila jsem látku ze starého dětského pyžama FROZEN.  


I šálu moje holky - sestry - dostaly. 


VÁNOČNÍ  CUKROVÍ

Výroba vánočky a vánočního cukroví. Tady mi pomáhala vnučka Štěpánka, teda ona ho vlastně vyrobila úplně sama. Šikovná, cukroví se mi moc líbí.
Rozinky - to jsou chia semínka. Mandle - to jsou sezamová semínka.


Na výrobu cukroví byla použita tato modelovací hmota. Co je to zač nevím, ale cukroví samovolně uschlo a je parádní. 


Nakonec jsem malé cukroví přilepila na tácek. A proč? Jinak bych ho poztrácela.  


PLETENÍ  ŠATŮ  A  JEJICH  ZDOBENÍ

Nejdříve vybírám vlnu - vlny mám plno, tak mám z čeho vybírat.
Korpus upletu, ale co pak? Jak ozdobit?  


A tady je výsledek mého snažení:



Mamka byla největší oříšek - jakou barvu vlny mám vzít? Její originál šaty jsou takové jedovatě zelené a mají fialovou mašli. Takže zelené jsem dělat nechtěla, nakonec jsem zvolila tuto béžovou vlnu a doplnila jsem ji bordo barvou a šaty ozdobila zelenýma korálkama. 
 Taťka má kalhoty a krémovou košili (dárek od Katky Jodlové).



Šaty jsem ozdobila malinkýma flitrama, bohužel to není vidět.
 Udělala jsem jí krásný náhrdelník - tak ten mi zapadl někam za lavici a našla jsem ho až včera. 



Tyto šaty jsem ozdobila perličkama a doplnila jsem je náhrdelníkem. 
Není bosa, má takové zavazovací boty na šňůrku.


Přeji příjemné prožití svátků Vánočních
Vaše babička Věrka


8 komentářů:

  1. Věrko, ráda jsem nahlédla i do zákulisí jak vznikal Tvůj adventní kalendář. Pořád mi vrtalo hlavou, čí jsou ty krásné vánoční pohlednice, tak teď už to vím. Vnučka je moc šikovná, obdivuji krásné cukroví.
    Měj pěkné sváteční dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Letos se ti kalendář opět povedl. A vidím, že příprava byla velmi důkladná.

    OdpovědětVymazat
  3. Vážně obdivuji každého,kdo je tak moc šikovný a kreativní.Kalendář je nádherný,máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  4. Věruško, máš to všechno moc hezké, dovedu ocenit, kolik to dá práce, hlavně ty miniaturní věci. Jsi šikulka. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Jsi fakt skvělá, že ses do toho tak pustila. Ty miniaturky jsou dokonalé, muselo to dát spustu práce, ale rozhodně to stálo za to. A jak jsi je elegantně oblékla na sváteční večer, člověk by ani neřekl, že se takové šaty dají uštrikovat, to já fakt neumím. Jsi jednička :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Věrka,tak ešte raz Ti gratulujem k tomu ako si to zvládla,pretože ja s Mary sme už 5.krát robili toto isté a tak viem,že najpr sa plánuje,potom sa popíše,čo treba pre jednotlivé dni,no pri realizácii aj fotení sa niekedy musí meniť či narýchlo improvizovať.Je výhodou,že pletieš aj šiješ.Na Tvojom štrikovaní vidno, že máš dlhoročnú prax a že Ťa to baví.Prekvapili ma detaily ako perly,korálky,flitre.Tie miniatúrne vence (svietniky)sú veeeľmi roztomilé,pri zásterách by ma nikdy nenapadlo,že nie sú šité.Vnučku musím pochváliť za kreatívne nápady s pečivom,s tou plastelínou som sa 1.krát stretla,keď ju doniesli zo Švajčiarska (asi pred 25r.) Mary a vtedy som jej z nej úplne nadšená robila jedlo pre Barbieny. Ako si urobila obraz, som odhalila,no neviem,či by som dostala takýto skvelý nápad.Zbierka pohľadníc Tvojej švagrinej je krásna a má aj historickú hodnotu,veď niektoré sú dosť staré.Mini album je úžasná miniatúra,obdivujem nielen jeho realizáciu,no aj samotný nápad vytvoriť ho.Na záver ešte srdečná vďaka za to,že si nás pozvala za scénu tvorby Tvojho nádherného adventného kalendára.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Vérka, musím napísať, že plne vo všetkom súhlasím s komentárom mojej mami, ktorá všetko do detailov popísala a vystihla.😃
    Už chápem, prečo má Tvoja švagriná taký vzťah pohľadniciam a prečo ich aj sama vyrába. Veru, tie pohľadnice sú už dobrý retro-vzácny kúsok.✨
    Nápad obrazu ako "okna" som aj ja odhalila ešte v danom adventnom dni. Máš bystrú myseľ, ktorá je už dobre kreatívne inšpirovaná nápadmi.
    Svietniky, ktoré si vyrobila sú rozkošné. Miniatúrny album s mini pohľadnicami je dokonale vyšperkovaná miniatúra.👌
    A Tvoja vnučka má rovnaké kreatívne vlohy ako jej babička.💖😇
    Aj ja som neverila, pokiaľ som Teba nespoznala, že sa dá urobiť aj zo štrikovaním elegantné outfity.😲😍
    Taktiež Ti ďakujem, že si nás pozvala za oponu tvorby Tvojho adventného kalendára.💖😊🙏

    OdpovědětVymazat